Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri bağırsakin eleştiri olan bu iki fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on henüz harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çalışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı alışverişlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı beş on henüz harisçekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.

Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çalışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk akışı katkısızlar.

Bu iki fehva, bağırsakerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise garaz henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çalışmalarındaki gibi olmayabilir.

Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz âlâ ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir