Logo nedir? Kelime anlamı olarak temel hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak medarımaişetletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan can veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını yapacak can veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çallıkışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin elan çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde hareket gösteren medarımaişetletmelerin ekseriya logoları bölümü temaşa fiyat. Ancak çabucak bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çallıkışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basitçe anlaşılır, hatırlanması basitçe, mümkün olduğunca az adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine mutabık olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim birlikte sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu selen çok önemlidir.