Klima aletinin tarihi adamlık denli eskidir. İlk insanoğlu beden ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor kurmak midein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein ab gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya serlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kocaman tasarruf sahaını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dakika 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail yöntem gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya serlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, elan içi geniş ve verimkâr yaşayabilmek midein klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima şatafatlı olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut meslekyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil evet. Artık klima yoksuz meslekyerlerinde sima çkızılışmak istememektedir. Önce meslekyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor takımı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın girenlemek midein kullanılan bir takım olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak midein tercih edilen takım yapmıştır. Klima tasarruf kızılışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye serlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde berenarı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana akla yatkın seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlanamaması, sevap montaj uygulamalarının mimarilmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin yanı sıra işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate kızılınmalıdır. Klima takımı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak küçük bir araştırı mimarilmalıdır.